Sunday, October 23, 2011

Tanah Perkuburan Panchur Kuin 'dibersih' JHEAT.

Para Pegawai JHEAT dan Pesuruhjaya Agama merakam kenangan bersama YB Haji Khazan (berbaju belang) selepas selesai Gotong-Royong Perdana di Tanah Perkuburan Kampung Pachur Kuin,Padang Kemunting sempena Program Turun Padang Pesuruhjaya Agama dan Pegawai-Pegawai JHEAT ke Dun Batu Rakit Daerah Kuala Terengganu.

BATU RAKIT (PANCHUR KUIN) 21hb Oktober 2011- Seramai 200 orang telah bersama-sama dengan para Pegawai JHEAT,Pesuruhjaya Agama dan juga YB Haji Khazan Che Mat mengadakan Program Gotong-Royong Perdana di Tanah Perkuburan Panchur Kuin,Padang Kemunting Batu Rakit. Gotong-royong yang diadakan sempena Program Turun Padang Pesuruhjaya Agama dan Pegawai-Pegawai Jabatan Hal Ehwal Agama ke Dun Batu Rakit Daerah Kuala Terengganu.

Penduduk yang hadir dan para pegawai JHEAT menikmati jamuan nasi pulut gaul nyiur selepas selesai gotong-royong.

Dalam taklimat yang disampaikan oleh YB Haji Khazan selepas selesai gotong-royong ini,beliau sangat berterima kasih diatas sokongan yang diberikan oleh para penduduk keatas program ini. Ucapan terima kasih juga beliau berikan kepada seluruh warga yang menjayakan program gotong-royong ini.

YB Haji Khazan (tiga dari kiri) dan Pesuruhjaya Haji Mohd Radzali (dua dari kiri) mengaminkan doa bersama-sama para Pegawai JHEAT,Sarjan Mohd Abu Bakar dan Encik Khairul Anuar (belakang berbaju merah).

Majlis gotong-royong yang bermula pada jam 8.00 pagi ini turut juga dihadiri oleh wakil Balai Polis Batu Rakit Sarjan Tengku Mohd Abu Bakar Raja Suliaman,Penghulu Mukim Batu Rakit/Bukit Chempaka Encik Khairul Anuar Hashim,Pengerusi-Pengerusi JKKK Peti Undi Padang Kemunting,Pegawai Khas Pusat Khidmat Masyarakat Dun Haji Kamaruddin Mohd dan juga para APMT DUN Batu Rakit.

Penduduk yang hadir mendengar taklimat yang disampaikan oleh Pesuruhjaya Agama.

Rumput yang telah dipotong dikumpul dan dimasukkan didalam bakul.

Para Pegawai JHEAT sedang malakukan kerja-kerja pembersihan.

Penduduk kampung turut hadir menjayakan program.


Cerita dan Gambar: MAZLAN MUSTAFA

SETIU HARI INI

No comments:

Post a Comment