Wednesday, October 26, 2011

Skuad Sayang Turun Padang (Ziarah Warga Emas).

Jaharah binti Draman (82 tahun) dan suami Mat bin Awang (74 tahun) bergambar kenangan bersama Puan Hajjah Nik Aini (tiga dari kiri),Hajjah Wan Maznah (duduk dua dari kanan) serta anggota-anggota Skuad Sayang.

BATU RAKIT (PECAH ROTAN) 23hb Oktober 2011- Bertempat di Peti Undi Darat Batu Rakit iaitu Kampung Pecah Rotan dan Terap Pecah Rotan,dua orang warga emas telah menerima kunjungan Skuad Sayang yang diketui oleh Hajah Wan Maznah Wan Nong selaku Penyelaras Pergerakan Wanita UMNO Dun Batu Rakit.Program yang dilakukan seminggu atau dua minggu sekali ini bertujuan untuk menperlihatkan lagi sikap cakna terhadap warga emas.Puan Halimah binti Taib (70 tahun) yang mengalami sakit tua di Kampung Pecah Rotan telah terpilih untuk dikunjungi oleh Skuad Sayang serta isteri Adun Batu Rakit Hajah Nik Aini Nik Soh pada kali ini. Beliau yang telah dua tahun tidak dapat menguruskan diri dengan sempurna juga turut mengalami masaalah penglihatan.

Halimah binti Taib (70 tahun) menerima sumbangan daripada Puan Hajjah Nik Aini (dua dari kiri) sempena Program Skuad Sayang Turun Padang.

Manakala bagi Kampung Terap Pecah Rotan pula,sepasang suami isteri iaitu Mat bin Awang (74 tahun) dan Jaharah binti Draman (82 tahun) turut menerima kunjungan Skuad Sayang kali ini. Pasangan suami isteri ini juga turut mengalami penyakit yang menjejaskan pergerakan mereka. Disamping bertanya khabar,kesemua mereka turut menerima sumbangan yang dibawa oleh Skuad Sayang.


Cerita dan Gambar: MAZLAN MUSTAFA

SETIU HARI INI

No comments:

Post a Comment