Thursday, March 31, 2011

Permata Batu Rakit..

YB Haji Khazan menyampaikan sumbangan kepada pelajar cemerlang Nur Zulaikha Ismail (dua dari kanan) ditemani ibubapanya.

BATU RAKIT (PANTAI BATU RAKIT) 31hb March 2011- Walaupun ayahnya seorang pekerja buruh di kilang papan Bakti Malaysia Wakaf Tengah,namun ianyanya bukan penghalang kepada seorang gadis untuk berjaya dalam bidang akedemik.Dengan keazaman yang tinggi,displin dan jati diri yang kuat untuk berjaya,Nur Zulikha Ismail telah berjaya mengapai impian menjadi pelajar terbaik seluruh Negeri Terengganu apabila berjaya mendapat 11A plus dalam peperiksaan SPM 2010.Pelajar yang berlajar di Sekolah Agama Tok Jiring ini merupakan salah seorang dari 4 pelajar dari sekolah tersebut yang mendapat 11A plus dan juga salah seorang dari 17 pelajar seluruh Terengganu yang mendapat 11A plus.

Nur Zulikha binti Ismail pelajar yang menharumkan nama negeri Terengganu dan Batu Rakit.

Beliau yang bercita-cita menjadi seorang doktor telah menerima kunjungan YB Haji Khazan Che Mat sebagai merakamkan ucapan terimakasih dan perhargaan diatas kejayan yang telah dicapai. Beliau juga merupakan salah seorang calon untuk menjadi pelajar terbaik Malaysia dan akan menjadi tetamu Timbalan Perdana Menteri pada 3hb April nanti di Kuala Lumpur untuk Majlis Anugerah Pelajar Cemerlang. Beliau juga salah seorang dari 10 pelajar terbaik SPM 2010 diseluruh Malaysia.

Dari kiri: YB Haji Khazan,Encik Ismail Othman, Nur Zulaikha dan Puan Rudina Awang

Anak ke lima dari 10 orang adik beradik ini juga merupakan seorang yang aktif dalam sukan bola jaring di Sekolah Agama Tok Jiring. Menurut bapa beliau Encik Ismail Othman, Nur Zulikha merupakan anak yang mempunyai keazaman untuk lebih berjaya dari abang dan kakaknya yang telah berjaya menjadi guru.Keazaman itu telah dibuktikan oleh beliau dengan sentiasa menjadikan membaca buku sebagai salah satu cara untuk beliau mengisi masa lapang.Walaupun beliau tidak pernah menghantar Nur Zulikha ke kelas tambahan diluar waktu persekolahan tapi itu tidak pernah melemahkan semangat Nur Zulikha untuk terus berjaya. "Kejayaan yang dikecapi oleh Nur Zulikha merupakan salah satu cara yang tersusun dengan disiplin dan keazaman yang kuat"katanya lagi.

Ketua UMNO Cawangan Pantai Encik Harun Mohamad (kiri) turut hadir dalam majlis ini.

Encik Ismail juga berharap agar kejayaan yang diperolehi oleh Nur Zulaikha ini akan menjadi perangsang untuk adik-adik beliau untuk terus berjaya. Walaupun kejayaan itu memerlukan usaha yang gigih dan semangat yang kuat,beliau sentiasa menyokong dan akan terus berusaha membantu selagi berkemampuan.Beliau juga melahirkan rasa syukur dan bangga kerana kejayaan anak-anak beliau dapat menjamin kehidupan mereka pada masa hadapan. "Kesusahan yang ditanggung selama ini dapat meredakan sedikit tekanan apabila melihat mereka berjaya"kata Encik Ismail lagi.Dalam majlis yang bermula jam 6.30 petang ini,YB Haji Khazan turut menyumbangkan sedikit sumbangan sebagai tanda perhargaan dan tahniah diatas kejayaan Nur Zulikha mengharumkan nama Batu Rakit dan juga Negeri Terengganu. Kejayaan yang dikecapi itu juga turut merangsangkan pihak YB Adun untuk terus melahirkan lebih ramai lagi pelajar yang berjaya didalam Dun Batu Rakit.
Majlis ini juga dihadiri oleh Pegawai Khas Pejabat Penerangan dan Agama Negeri Encik Haniff Abdullah,Pegawai Pusat Khidmat Dun Haji Kamarudin Mohamad,Ketua Umno Cawangan Pantai Encik Harun Mohamad,Pengerusi JKKK Padang Kemunting Haji Zakaria Ab.Rahman,wartawan Sinar Harian,wartawan Berita Harian,wakil Balai Polis Batu Rakit Sarjan Mat dan juga APMT Dun Batu Rakit.

Cerita dan Gambar: MAZLAN MUSTAFA

SETIU HARI INI

No comments:

Post a Comment