Thursday, March 31, 2011

Pelajar UNIsZa turun padang..

Pegawai Khas Pejabat Pusat Khidmat Dun Batu Rakit Haji Kamarudin Mohamad (berkopiah) dan kakitangan Sekolah Kebangsaan Batu Rakit bergambar kenangan bersama pelajar UNIsZA.

BATU RAKIT (PANTAI BATU RAKIT) 30hb March 2011- Persatuan Mahasiswa Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (IPEND) UNIsZA telah mengadakan program pertamanya di Batu Rakit dengan mengadakan gotong-royong membersikan Sekolah Kebangsaan Batu Rakit.Seramai 20 orang ahli persatuan yang mengandungi seramai 200 orang ahli telah bersama-sama pihak sekolah membersihkan sekitar kawasan sekolah yang telah dilanda banjir lumpur baru-baru ini.

Pelajar lelaki sedang membersihkan longkang yang dipenuhi lumpur akibat hujan lebat.

Menurut Yang Dipertua IPEND Encik Muhammad Izzudin Mohd Rosli, program ini adalah bertujuan untuk mendekatkan para pelajar dengan pihak sekolah."Ini kerana para pelajar yang menjadi ahli IPEND ini bakal menjadi pendidik apabila mereka tamat pengajian nanti. Sikap ini hendaklah dididik sebelum mereka keluar dari pusat pengajian kerana ianya akan mendidik para pelajar ini agar lebih mesra kepada para pelajar sekolah nanti"katanya.Menurut beliau lagi program seumpama ini akan diteruskan dari masa kesemasa untuk memberikan lebih banyak peluang para pelajar bergaul dengan masyarakat.

Pelajar-pelajar perempuan sedang membersihkan tempat berehat para pelajar.

"IPEND ini juga akan mengadakan pelbagai program yang sarat dengan mendidik seperti mengadakan kelas untuk para pelajar sekolah di UNIsZA,program fasilititor dan gotong-royong bersama masyarakat. Dengan program-program seumpama ini kita juga menjadikan ianya sebagai ilmu yang berguna untuk para pelajar IPEND"tambah beliau lagi. Program yang mendapat kerjasama dari Pusat Khidmat Dun Masyarakat ini turut dihadiri oleh Pegawai Khasnya Haji Kamarudin Mohamad.Encik Muhammad Izuddin juga berharap agar setiap program-program yang dijalankan oleh IPEND ini akan terus berjaya dan masyarakat akan sentiasa memberikan sokongan yang baik.

Cerita dan Gambar: MAZLAN MUSTAFA

SETIU HARI INI

No comments:

Post a Comment