Monday, March 21, 2011

Majlis Penutup Program Kemasyarakatan 2011 UMT.

Wajah-wajah pelajar UMT yang bersama-sama menjayakan Program Kemasyarakatan UMT 2011 ceria bergambar kenangan.

BATU RAKIT (PADANG KEMUNTING) 20hb March 2011- Seramai 500 orang penduduk kampung di Peti Undi Padang Kemunting telah bersama-sama menghadiri majlis Penutupan Program Kemasyarakatan 2011 Jabatan Pengurusan dan Pemasaran Universiti Malaysia Terengganu.Majlis yang berlangsung di Dewan Serbaguna Kampung Padang Kmunting ini bermula jam 9.00 malam dan turut diresmikan majlis penutup oleh Prof.Dr.Shamsul Nasuhar Abdullah. Beliau merupakan penaung kepada program ini.

Pelajar kaum Cina mengadakan pertunjukkan tarian.

Menurut Cik Norsaleha Remlan dalam ucapan alu-aluan yang disampaikan oleh beliau,pelajar-pelajar UMT amat berterima kasih diatas sokongan yang diberikan oleh para penduduk di Peti Undi Padang Kemunting.Sikap ramah dan mesra yang ditunjukkan oleh para ibubapa angkat pasti akan menjadi kenangan abadi untuk semua para pelajar. "Walaupun ada program yang telah dicadangkan terpaksa dibatalkan kerana hujan,tapi ianya tidak melemahkan semangat kami untuk trus mewarnakan program ini" kata beliau lagi. Beliau juga berharap agar program ini akan terus menjadi hubungan yang berkekalan antara para pelajar dengan ibubapa angkat mereka.

Para pelajar mempersembahkan tarian kaum Sabah sebagai tanda masyarakat majmuk di Malaysia.

Dalam majlis penutupan ini para penduduk kampung telah disajikan dengan persembahan tarian dari pelbagai kaum di Malaysia. Ini kerana para pelajar UMT yang menyertai program ini terdiri dari pelbagai kaum. Antara tarian yang dipersembahkan ialah Tarian Melayu,Tarian Cina, Tarian India dan Tarian Bumiputera kaum Sabah.

Sebahagian para penduduk yang hadir menyaksikan persembahan pelajar UMT.

Majlis ini juga turut memberikan perhargaan kepada 34 keluarga angkat yang sudi menerima dan menjaga para pelajar sepanjang 4 hari program ini berlangsung.Turut menerima cenderahati perhargaan ialah para Pengerusi JKKK di dalam Peti Undi Padang Kemunting. Majlis ini dimulakan dengan nyayian lagu Negaraku dan juga lagu UMT Cita Warisan.

Prof.Dr.Shamsul Nahar Abdullah selaku Penaung Program Kemasyarakatan UMT menyampaikan sijil perhargaan kepada Encik Kamal (kanan) selaku salah seorang penerima anak angkat.

Pengerusi JKKK Padang Kemunting Haji Zakaria Abdul Rahman menyampaikan hadiah kepada pemenang sukan.

Prof.Madya Dr.Mustapha Ismail (kanan) menyampaikan cenderahati kepada Dekan Falkulti Pengurusan Ekonomi Prof.Dr.Shamsul Nahar Abdullah.

Pengerusi JKKK Padang Kemunting Haji Zakaria Abd.Rahman menyampaikan hadiah kepada salah seorang pelajar UMT.

Barisan VIP yang turut hadir bersama-sama memeriahkan acara kemuncak program ini.

Cik Norsaleha Remlan selaku Pengarah Program Kemasyarakatan UMT 2011 menyampaikan ucapan terimakasih kepada penduduk kampung.

Cerita dan Gambar: MAZLAN MUSTAFA

SETIU HARI INI

No comments:

Post a Comment