Sunday, August 14, 2011

150 WARGA EMAS DAPAT HAMPER…

SAM_1373
TERIMA SUMBANGAN - Penghulu Mukim menyampaikan hamper
Oleh : Mohamad Abdullah
BATU RAKIT, 12 OGOS – Seramai 150 orang warga emas dalam kawasan DUN Batu Rakit telah menerima sumbangan hamper raya sempena majlis Berbuka Puasa anjuran Komuniti 1 Malaysia baru-baru ini. Majlis telah diadakan di Dewan Bestari Wakaf Chagak dekat sini.

SAM_1374
TUNGGU AZAN - warga emas bersimpuh mengelilingi makanan
      Penghulu Mukim Batu Rakit/Bukit Chempaka, Khairul Anuar Hasin telah menyempurnakan penyampaian bantuan berkenaan bersama Pegawai Penerangan Daerah Kuala Terengganu, Sapian Haji Dabbal.
SAM_1378
OKU berbaju kuning bersama guru bertudung merah jambu
      Program tahunan Komuniti 1 Malaysia Wakaf Chagak telah mendapat sambutan dengan kehadiran 700 orang para jemputan termasuk anak-anak yatim, kanak-kanak istimewa (OKU) ibu bapa dan pemimpin masyarakat tempatan.
SAM_1375
CARI tempat (berjalan) duduk sebelum berbuka
      Bendahari, Mat Lazim Iman berkata “tahun ini semua ahlijawatankuasa rasa terkejut dengan sambutan yang pada mulanya dianggarkan 500 orang sahaja, tetapi sokongan yang padu dari pengerusi-pengerusi JKKK mengakibatkan sebahagian terpaksa berbuka ala kadar sahaja. Kemudian mereka telah dibawa ke Restoran Seri Wangsa, Gong Badak (10 km) untuk menjamah hidangan sebagai meraikan mereka termasuk dhif-dhif jemputan.”
KURMA 026
DHIF - makan di restoran
KURMA 027

No comments:

Post a Comment