Saturday, February 26, 2011

Majlis Penyampaian Hadiah..

Dari kanan ke kiri: Pengerusi JKKK Bukit Wan Haji Harun Ismail, Penghulu Batu Rakit Wakaf Chagak Encik Zamari Abu Zih,Penghulu Kanan Daerah Kuala Terengganu Haji Wan Sulaiman Wan Muda,Penghulu Gelugor Raja Encik Mohd Ikram Rafhid dan Setiausaha JKKK Bukit Wan Encik Ambak Ismail.

BATU RAKIT (BUKIT WAN) 25hb Febuari 2011-Satu Majlis penyampaian hadiah untuk Pertandingan Kebersihan dan Keceriaan kawasan rumah Bukit Wan 2010 dan Pertandingan Memancing Ikan Darat telah diadakan di Bangunan KRT Bukit Wan pada jam 9.00 malam hari ini. Majlis yang telah disempurnakan oleh Penghulu Kanan Daerah Kuala Terengganu Haji Wan Sulaiman Wan Muda ini telah berjaya menghadirkan para penduduk kampung seramai 250 orang.

Penghulu Batu Rakit Wakaf Chagak Encik Zamari Abu Zih (kiri) menerima cenderahati dari Pengerusi JKKK Bukit Wan.

Dalam ucapan perasmian,Haji Wan Sulaiman sangat berbangga dengan cara penduduk kampung Bukit Wan berkerjasama.Masing-masing memberikan komitmen yang tinggi untuk melihat kampung Bukit Wan berjaya dalam Pertandingan Kebersihaan dan Keceriaan Kampung peringkat Negeri Terengganu. "Amat payah untuk kita mencari dalam sesebuah kampung,boleh dikatakan setiap hari mengadakan gotong-royong" katanya. Ini menunjukkan sikap penduduk kampung yang sentiasa memberikan satu kerjasam yang kuat demi mengharumkan nama kampung. Beliau juga berharap agar komitmen yang diberikan akan berterusan sehingga sampai pada kemuncak pertandingan. Dan besar harapan beliau agar kampung Bukit Wan akan beroleh kemenangan pada hari pengumuman pertandingan nanti.

Pengerusi JKKK Bukit Wan Haji Chik Harun (kanan) menyampaikan cenderahati kepada Penghulu Gelugor Raja Encik Mohd Ikram Rafhid.

Sementara itu menurut Encik Ambak Ismail selaku Setiausaha JKKK Bukit Wan, pertandingan ini adalah salah satu galakan untuk para penduduk sentiasa menjaga kebersihaan dan keceriaan kawasan rumah masing-masing.Dengan galakan yang sentiasa diberikan oleh pihak JKKK,ianya akan dapat menambahkan lagi sifat cakna kepada kebersihan yang sentiasa diserapkan dalam ugama. Pertandingan ini juga menurut Encik Ambak lagi sebagai salah satu sinambungan untuk pertandingan yang disertai oleh JKKK Bukit Wan peringkat negeri.

Penghulu Kanan menyampaikan hadiah kepada pemenang pertama pertandingan kebersihan dan keceriaan rumah kampung Bukit Wan 2010.

Dalam acara Pertandingan Kebersihan dan Keceriaan Kawasan Rumah,hadiah pertama berupa wang tunai sebanyak RM300.00 dan hamper.Tempat kedua pula menerima wang tunai sebanyak Rm200.00 dan hamper. Manakala tempat ketiga wang tunai yang diberikan sebanyak RM100.00 dan juga hamper."Sebanyak 80 hadiah telah disediakan untuk semua para penduduk kampung" kata Encik Ambak lagi.

Penghulu Kanan sedang menyampaikan ucapan perasmian.

Manakala dalam Pertandingan Memancing Ikan Darat pula sebanyak Rm100.00 dan hamper telah dimenangi oleh peserta yang menjadi juara. RM70.00 dan hamper menjadi milik peserta ditempat kedua dan RM50.00 serta hamper menjadi milik peserta tempat ketiga.Tempat keempat hingga kesepuluh telah diberikan hamper. Sebanyak tiga ketegori dalam pertandingan memancing telah disediakan hadiah.Katogeri lelaki,wanita dan kanak-kanak bawah 12 tahun telah berjaya menarik hampir 300 penyertaan pada hari pertandingan.

Kanak-kanak turut menerima hadiah dari Penghulu Kanan Daerah Kuala Terengganu Haji Wan Sulaiman.

Majlis yang dihadiri hampir seluruh penduduk Bukit Wan ini telah berakhir pada jam 11.15 malam.Antara yang hadir pada majlis ini ialah Penghulu Batu Rakit Wakaf Chagak Encik Mohd Zamari Abu Zih dan juga Penghulu Gelugor Raja Kubang Parit Encik Mohd Ikram Rafhid.

Para penduduk yang hadir memeriahkan majlis.



Cerita dan Gambar: MAZLAN MUSTAFA

SETIU HARI INI

No comments:

Post a Comment