Friday, October 29, 2010

Kejohanan Sepaktakraw Tertutup Pantai Batu Rakit 2010

Ketua Cawangan Harun Mohamad (kiri) dan Pengerusi JKKK Mohamad Harun (tengah) ceria bersama ketika menyampaikan hadiah kepada pemenang hadiah timbang bola bawah 12 tahun Mohamad Hafiz (dua dari kanan)

BATU RAKIT-29hb Oktober 2010 Sebanyak pasukan telah menyertai Kejohanan Sepaktakraw Tertutup Pantai Batu Rakit anjuran Pemuda UMNO Cawangan Pantai Batu Rakit yang diadakan di Dewan Sivik Pantai Batu Rakit hari ini. Kejohanan yang berlangsung sehari ini bermula pada pukul 9.00 pagi dan berakhir pukul 7.30 malam.

Bendahari Pemuda Cawangan Azahar Muda (kanan) menyampaikan cenderahati kepada Ketua Cawangan Harun Mohamad.

Kejohanan ini telah menggunakan nama-nama dari negara Asean dan dijalankan secara liga dua kumpulan.Setiap kumpulan mengandungi empat pasukan.Kejohanan ini telah dimenangi oleh pasukan Malaysia.Manakala naib juara pula oleh pasukan Kemboja dan tempat ketiga dan keempat oleh pasukan Myamar dan Brunei.

Para perserta pertandingan gembira menerima hadiah.

Pada kejohanan ini juga diselitkan acara sampingan untuk kanak-kanak bawah umur 12 tahun iaitu perlawanan untuk mereka dan acara timbang bola. Menurut Encik Azahar Muda selaku Pengerusi Kejohanan,acara ini diadakan bagi menggalakan kanak-kanak agar terus meminati sepaktakraw.Terlalu kurang aktiviti yang dilakukan oleh pihak-pihak yang berkenaan dalam Dun Batu Rakit untuk mengcukil bakat yang ada pada pemain-pemain sepaktakraw dikalangan kanak-kanak kini..tambahnya lagi.

Para pemain sedang melakukan libasan.

Beliau juga berharap agar banayak lagi kejohanan yang akan dilakukan selepas pada kejohanan ini demi menaikkan lagi nama sukan sepaktakraw ini dan juga melahirkan bakat-bakat baru dikalangan remaja.Hanya dengan permualaan dari peringkat bawah saja yang dapat melahirkan remaja-remaja yang menjadi pengganti kepada pemain-pemain yang sedia ada..ujurnya lagi.

Libasan dan hadangan menjadi salah satu elemen yang amat penting dalam permainan sepaktakraw.

Beliau juga menyeru agar pihak-pihak yang ingin melihat sukan sepaktakraw ini terus berkembang di Dun Batu Rakit ini agar bersama-sama membantu dalam mengadakan lebih banyak kejohanan yang kompetitif demi kepentingan bersama.Semoga dengan kejohanan seumpama ini yang diadakan tiap-tiap tahun dapat membuka mata pihak-pihak yang berkenaan untuk turut bersama membantu dimasa hadapan..tambahnya lagi.

Tekong bersiap melakukan servis permainan.


Aksi para pemain bawah 12 tahun ketika memulakan perlawanan.


Cerita dan Gambar: MAZLAN MUSTAFA


SETIU HARI INI

No comments:

Post a Comment