Monday, November 8, 2010

Lawatan bermaklumat ke Melaka dan Kuala Lumpur.

YB Haji Khazan (kiri) menyampaikan sedikit sumbangan kepada Pengerusi JKKK selaku salah seorang dari ketua rombongan untuk diberikan kepada para peserta rombongan.

BATU RAKIT- 4HB November 2010 Seramai hampir 120 orang dari kalangan Ketua Cawangan,Ketua Wanita,Ketua Pemuda dan Ketua Puteri telah bersama-sama mengikuti rombongan 3 buah bas ke Melaka dan Kuala Lumpur.Rombongan ini telah diketuai oleh Ketua UMNO Cawangan Padang Kemunting Encik Zakaria bin Abdul Rahman.

Encik Zakaria (berdiri) sedang memberi taklimat kepada para peserta rombongan sambil diperhatikan oleh Cikgu Hadi (tengah) dan YB Haji Khazan Che Mat.

Menurut Encik Zakaria selaku ketua rombongan,tujuan lawatan ini adalah untuk menghargai dan juga memberi peluang untuk para pemimpin mengenali negeri- negeri luar dengan lebih dekat.Dua tempat telah dinyatakan untuk dilawati dalam lawatan ini ialah negeri Melaka Bandaraya Bersejarah dan Kuala Lumpur.

Para peserta rombongan sedang mendengar taklimat dari ketua rombongan.

Sebelum para peserta menaiki bas, semuanya telah diberikan sedikit taklimat tentang lawatan ini.Para peserta akan pergi ke Melaka dahulu dan menginap di Hotel Mahkota semalam sebelum berlepas ke Kuala Lumpur keesokan harinya untuk lawatan ke Angkasapuri sebelah pagi dan ke Kementerian Belia dan Sukan Bukit Kiara pada sebelah petang.Harapan dari Encik Zakaria agar para peserta menjaga nama baik YB Haji Khazan selaku ADUN Batu Rakit dan juga merangkap Pengerusi Ahlijawatankuasa Agama Negeri.

YB Haji Khazan sedang berbual dengan para peserta rombongan.

Dalam majlis ringkas yang diadakan di Dewan Serbaguna Wakaf Chatur ini pada jam 9.30 malam,YB Haji Khazan juga turut menyumbangkan sedikit wang poket pada para peserta rombongan.Beliau berharap agar dengan wang diberi itu dapat menampung sedikit sebanyak perbelanjaan para peserta nanti. Beliau juga berharap agar para peserta akan dapat menerima apa juga kekurangan yang berlaku sepanjang lawatan ini nanti.

Sebahgian dari Ketua-ketua Wanita Cawangan yang akan turut sama menyertai rombongan.

Turut sama menyertai rombongan ini ialah para pembantu APMT Dun Batu Rakit dan juga kaki tangan dari pejabat Khidmat Masyarakat DUN Batu Rakit dan juga dari Pejabat Agama dan Penerangan Negeri.


Cerita dan Gambar: MAZLAN MUSTAFA

SETIU HARI INI

No comments:

Post a Comment