Monday, November 15, 2010

Gotong Royong Kawasan Perkelahan Panchur Sebatu,Bukit Nenasi,Batu Rakit.

Pengerusi JKKK Bukit Nenasi Encik Abdul Aziz Sulong (tengah) bersama dengan Penghulu Mungkim Batu Rakit Wakaf Chagak Encik Mohd Zamari Abu Zih (kiri),Pengerusi JKKK Pancur Sejuk Azmi Bin Seman (dua dari kanan) sedang berbincang sesuatu.

BATU RAKIT- Demi menyambut seruan kerajaan untuk menjaga kebersihan dalam kampung satu gotong royong untuk menarik minat para pelancong ke pusat Perkelahan Panchur Sebatu telah diadakan oleh Pengerusi JKKK Bukit Nenasi bersama Pejabat Daerah,ILP,para pelajar Maktab Perguruan dan para penduduk kampung.

Para pelajar Maktab Perguruan berihat setelah penat menjalakan gotong royong.

Menurut Pengerusi JKKK Encik Abdul Aziz Sulong,program ini bertujuan menarik minat agar lebih ramai lagi para pengunjung datang ke tempat perkelahan ini.Disamping memperbanyakkan lagi tempat-tempat menarik untuk dijadikan sebagai tempat berkelah dan mandi-manda.

Papan tanda perkelahan Panchur Sebatu menggamit kehadiran para penduduk setempat dan luar.

Gotong royong ini telah berjaya menghimpun seramai 200 orang dikalangan para penduduk kampung dan agensi-agensi terlibat.Menurut Encik Aziz lagi,beliau amat berbangga dengan sambutan yang telah ditunjukkan oleh para penduduk kampung.

Sebahagian dari para penduduk kampung yang turut bersama dalam gotong royong.

Turut bersama hadir pada program ini ialah Penolong Pegawai Daerah Encik Nasran Abd.Halim,Penghulu Batu Rakit Munkim Batu Rakit Encik Zamari Abu Zih dan Penghulu Batu Rakit Munkim Wakaf Tengah Encik Mohd Zazarin bin Abdul Ghani dan Pengerusi JKKK Pancur Sejuk Encik Azmi bin Seman.

Para pelajar ILP berehat melepaskan penat sambil menjamu selera.


Cerita dan Gambar:Mazlan Mustafa.


SETIU HARI INI

No comments:

Post a Comment