Monday, June 20, 2011

Sehari di Pulau Redang....

Barisan Skuad Sayang bersama Puan Hajah Nik Aini (tiga dari kanan) dan Hajah Wan Maznah (dua dari kanan) bergambar kenangan bersama warga emas (tengah).

BATU RAKIT (PULAU REDANG) 16hb Jun 2011- Skuad Sayang (Pergerakan Wanita Umno Dun Batu Rakit) dan Puan Hajah Nik Aini Nik Soh isteri YB Adun Batu Rakit telah mengadakan satu lawatan ke Pulau Redang dalam Program Skuad Sayang Turun Padang. Skuad yang turut disertai oleh seramai 33 orang ini telah bertolak dari jeti Merang jam 9.00 pagi dan sampai pada jam 10.30. Kehadiran rombongan ini telah disambut oleh Ketua Wanita Umno Cawangan Pulau Redang Puan Remelah Omar.

Skuad Sayang,Puan Hajah Nik Aini (duduk 3 dari kiri) dan Pergerakan Wanita Umno Cawangan Pulau Redang bergambar kenangan bersama para Penghulu dan Pegawai Pejabat Daerah Kuala Terengganu di Balai Raya Kampung Baru Pulau Redang.

Program Skuad Sayang Turun Padang ini yang diketuai Hajah Wan Maznah Nong selaku Ketua Penyelaras Pergerakan Wanita Umno Dun Batu Rakit merangkap Ketua Umno Bahagian Setiu juga turut disertai oleh APMT Dun Batu Rakit sebagai pengiring.Antara acara yang telah ditetapkan sepanjang lawatan ini ialah sumbangan bantuan makanan untuk warga emas,perlawanan persahabatan bola jaring dan juga majlis bacaan yassin.

Nik Aini (kiri) menyampaikan hadiah kepada pemain bola jaring.

Seramai 12 orang warga emas dan juga pesakit kronik telah dipilih untuk menerima sumbangan barangan dapur oleh Puan Hajah Nik Aini.Mereka-mereka yang terpilih menerima sumbangan ini amat bersyukur diatas kecaknaan yang telah ditunjukkan oleh Nik Aini dan Skuad Sayang.

Pasukan Skuad Sayang (berbaju kuning) bergambar kenangan bersama Pasukan Puteri Umno Cawangan Pulau Redang (berbaju merah) dan jawatankuasa pengurusan.

Pada sebelah petang pula selepas acara bersantai di Taman Laut,Skuad Sayang telah mengadakan perlawanan persahabatan bola jaring dengan pasukan Puteri Umno Pulau Redang. Walaupun mengalami kekalahan namun ianya adalah salah satu cara mengeratkan silaturahim antara penduduk didarat dan dipulau. Sementara itu pada sebelah malam pula satu majlis bacaan yassin telah diadakan dirumah Ketua Wanita Cawangan Pulau Redang.Hampir 100 orang para penduduk telah bersama-sama hadir menyerikan majlis ini. Diakhir majlis Ketua Wanita Umno Dun Batu Rakit Hajah Wan Maznah telah berkenan menyampaikan sumbangan kewangan kepada Wanita Umno Cawangan Pulau Redang.

Perlawanan persahabatan bola jaring bagi mengisi program lawatan Skuad Sayang ke Pulau Redang.

Majlis bacaan yassin yang diadakan dirumah Ketua Wanita Umno Cawangan Pulau Redang.

Hajah Wan Maznah menyampaikan sumbangan kepada Ketua Wanita Pulau Redang Puan Remelah Omar (dua dari kiri).

Warga Emas (tengah) menerima sumbangan dari Skuad Sayang.

Menghulur bantuan sambil bertanya khabar.

Warga emas tersenyum menerima bantuan makanan dari Nik Aini (kanan).

Nik Aini (kiri) sempat berjenaka bersama warga emas (bertudung hijau).

Hajah Wan Maznah (tengah) menyampaikan sumbangan kepada warga emas.



Cerita dan Gambar: MAZLAN MUSTAFA

SETIU HARI INI

No comments:

Post a Comment