Friday, June 24, 2011

Kem Bakti Remaja Dun Batu Rakit siri ke 4

Peserta Kem Bakti Remaja sesi ke 4 dari Dun Batu Rakit dan Langkap bersama-sama fasilitator bergambar kenangan.

BATU RAKIT- Seramai 150 orang dari Dun Batu Rakit dan juga Dun Langkap telah mengikuti Program Kem Bakti Remaja di Kemplek Rakan Muda Daerah Besut. Program yang telah diresmikan majlis penutup oleh Adun Batu Rakit YB Haji Khazan Che Mat merangkap Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan Negeri. Program yang diadakan selama 3 hari ini bermula pada 14hb sehingga 16hb Jun 2011.

Barisan Penyelaras Pemuda Dun Batu Rakit,Pegawai Keselamatan bergambar kenangan bersama YB Haji Khazan (3 dari kiri)

Pelbagai aktiviti diadakan bagi meningkatkan lagi motivasi para peserta terhadap negara dan juga kesedaran pada bangsa Melayu. Program yang dikhaskan kepada para peserta yang mengisi borang Dana Bakti Remaja ini telah diadakan sebanyak 3 sesi sebelum ini. Para peserta telah menginap di Komplek Rakan Muda ini selama 3 hari 2 malam.

Fasilitator menerima sijil perhargaan dari YB Haji Khazan.

Menurut Encik Nazri Mamat yang bertindak selaku Ketua fasalitator, program yang diadakan ini adalah untuk membina semangat para pemuda dan puteri untuk berjaya sebagai pemimpin dimasa hadapan."Dengan pelbagai masaalah yang menimpa para pemuda dan puteri kini,kursus seperti ini akan dapat memupuk kesedaran dan betapa berharganya nikmat kehidupan yang dimiliki oleh rakyat Malaysia kini" kata beliau.

Salah seorang fasilitator menerima sijil perhargaan dari YB Haji Khazan.

Beliau juga berharap agar para pemuda dan puteri yang menghadiri kem bakti remaja ini dapat memenafaatkan segala ilmu yang didapati untuk menjadi insan yang berguna kepada agama,bangsa dan negara. Seramai 70 orang peserta dari Dun Batu Rakit telah menghadiri kem Bakti Remaja ini. Pada majlis penutup program ini,satu majlis penyerahan sijil perhargaan kepada semua fasilitator yang disampaikan oleh YB Haji Khazan.

Encik Nazri Mamat selaku ketua fasilitator sedang menyampaikan ucapan.

Peserta mendengar taklimat yang disampaikan.

Peserta sedang melakukan pembentangan.

Para peserta sedang melakukan kerja berkumpulan.


Cerita dan Gambar: MAZLAN MUSTAFA

SETIU HARI INI

No comments:

Post a Comment