Wednesday, April 21, 2010

WARGA EMAS DAN PESAKIT KRONIK DIDEKATI

Image(07)
KUNJUNGAN ke rumah Abd Rani bin Yahya, 56 (Lumpuh) -kanan sekali
BATU RAKIT, Rabu 21 April – Berdasarkan saranan Ahli Parlimen Setiu, Dato’ Haji Mohd Jidin Shafee agar Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (J.K.K.K.) mengambil peranan untuk mengenalpasti dalam kawasan masing-masing yang mempunyai warga-warga emas dan pesakit-pesakit kronik yang perlu diberi sumbangan. Maka beberapa buah J.K.K.K. dalam kawasan Dewan Undangan Negeri Batu Rakit telah menyahut saranan tersebut.

Image(05)PESAKIT KRONIK – Mek Mas binti Ambak, 64 tahun (atas katil - berbaju merah) Salah satunya, J.K.K.K Pantai  Batu Rakit telah bertindak melalui mekanisma ahlijawatankuasanya mendaftar dan melaporkan kepada Pusat Khidmat Masyarakat Ahli Parlimen Setiu bagi Kawasan DUN Batu Rakit nama-nama mereka yang terlibat.
Sesudah permohonan lulus, pihak J.K.K.K. dengan kerjasama beberapa ahlijawatankuasa telah mengadakan lawatan ke rumah-rumah mereka yang berkenaan.
Ketua Penerangan UMNO Bahagian, Haji Abd Rahman  Mat Yasin sebagai wakil kepada Ahli Parlimen Setiu telah turut serta dalam program lawatan berkenaan dan menyampaikan sumbangan hamper dan wang.
Image(09)
DUDUK KIRI - Munah @ Minah bt Ngah, 64 tahun (uzur)

MOHAMAD BIN HARUN, 49 tahun
Pengerusi J.K.K.K. Pantai Batu Rakit, Mohamad bin Harun, 49 berkata “program ini amat perlu diadakan bagi meringankan sedikit bebanan mereka yang berkenaan.”
 
“Difahamkan  J.K.K.K.-J.K.K.K. lain akan mengadakan program serupa. Begitu juga Yang Berhormat Dato' Ahli Parlimen Setiu akan turut  menziarah mereka apabila ada kelapangan kelak. " tambahnya lagi.

No comments:

Post a Comment