Monday, May 2, 2011

Bidong View Beach Resort terbakar...

Hangus- tiada apa yang dapat diselamatkan.

BATU RAKIT (MENGABANG LEKUR) 2hb Mei 2011- Pemilik chalet Bidong View Beach Resort yang terletak di Kampung Mengabang Lekor Encik Amir Hamzah Adam kerugian hampir RM50,000.00 apabila kantin dan juga dewan makan chalet tersebut terbakar dan musnah sama sekali.

Pihak penyiasatan dari jabatan bomba sedang menyiasat punca kebakaran.

Kebakaran yang berlaku pada jam 3.00 petang ini telah memusnahkan semua sekali bangunan tersebut. Menurut pemilik chalet ini,kejadian yang berlaku adalah berpunca daripada percikkan api yang ditiup oleh angin dari pembakaran terbuka disebelah kawasan kantinnya. Angin yang kuat bertiup pada waktu itu telah membakar semua sekali tempat memasak dan dewan makan yang digunakan untuk program-program yang biasa digunakan untuk tempahan.
Amir Hamzah Adam

Pegawai Pusat Khidmat Masyarakat Dun Haji Kamarudin Mohamad (kanan) melawat tempat kejadian.

Sebanyak tiga buah bomba dari Jabatan Bomba Kuala Terengganu telah bergegas ke tempat kejadian untuk memadam api yang merebak dengan pantas akibat angin yang bertiup kencang.Ditambah lagi kawasan tersebut berhampiran pantai memarakkan lagi api yang menyala.Dalam masa setengah jam pihak bomba telah berjaya memadamkan api dari terus merebak.

Abu- kesan-kesan kebakaran masih kelihatan berasap.

Dalam pada itu Pegawai Pusat Khidmat Masyarakat Dun Batu Rakit turut hadir ke tempat kejadian bagi melihat bangunan kantin yang terbakar.Beliau turut memaklumkan kepada Encik Amir untuk melihat sejauh mana kerugian yang telah ditafsirkan oleh pihak bomba dan akan dimaklumkan kepada Yang Berhormat untuk tindakkan seterusnya.

Cerita dan Gambar: MAZLAN MUSTAFA

SETIU HARI INI

No comments:

Post a Comment