Friday, May 14, 2010

Nasi Air...Bersila Bersama Pemimpin

Kerjasama-bersama-sama mengancau bubur nasi

BATU RAKIT-14hb Mei 2010 Hampir seluruh penduduk kampung Pantai Batu Rakit hari ini telah keluar beramai-ramai bagi memeriahkan program Makan

Tidak sempat duduk- kaum Tionghua turut bersama makan bubur nasi

Bubur Nasi Air yang diadakan diPerkarangan Kelab Belia Tenaga Remaja (KBTR).Program yang bertujuan mengeratkan sikap perpaduan, bantu membantu ini juga mendapat perhatian dari pemimpin-pemimpin setempat dan juga kaum Tionghua yang pernah menginap dikampung itu.

Jamu selera- anggota keselamatan turut serta

Turut serta-Pengerusi JKKK Padang Polis (berkopiah) mencedok bubur

Bersila- kanak-kanak menikmati hidangan

Selara- YB Khazan sedang menikmati makanan bersama penduduk

Mesra- YB Khazan sempat bergurau sambil mencedok bubur

Program ini bermula selepas solat jumaat dengan memasak bubur nasi dan lauk pauk yang dibuat secara gotong royong antara mereka.Selepas hidangan disediakan maka bermulalah kemeriahan program ini dengan kehadiran para penduduk yang mahu menikmati bubur nasi air.

Bersama- Kaum Cina bersama menjayakan program

YB Ustaz Hj.Khazan Che Mat (Adun Batu Rakit),Syed Annuar Syed Mohammad (Timbalan Perisden Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung), Haji Kamarudin Mohamed (PA.Adu Batu Rakit), Hajjah Wan Maznah (Ketua Penyelia APMT Dun Batu Rakit), Pengerusi- pengerusi JKKK dan anggota-anggota keselamatan turut hadir memeriahkan program ini.

Hadir-Timbalan Presiden Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (baju kuning)

Menurut Encik Haron Abdullah selaku ketua program ini, tujuan utama majlis ini diadakan adalah untuk mengeratkan kembali silaturahim sesama penduduk. Dan perbelanjaan untuk program ini juga disumbang oleh para penduduk sendiri..tambahnya lagi.


Tidak lepaskan peluang- orang ramai bersama untuk merasai keenakan bubur nasi


Cerita dan Gambar: Mazlan Mustafa

SETIU HARI INI

No comments:

Post a Comment