Thursday, January 27, 2011

Majlis penyampaian bantuan nelayan.

Para penerima bantuan nelayan bergambar bersama YB Haji Khazan (tengah berbaju putih) dan para pertugas APMT yang terlibat dalam program ini.

BATU RAKIT (MENGABANG LEKAR) 27hb Januari 2011. Bertempat di Pantai Mengabang Lekor,seramai 43 orang kaum nelayan telah menerima bantuan daripada Pusat Khidmat Masyarakat Dun Batu Rakit yang berupakan pukat dan alatan mengail. Program yang diadakan secara santai ini adalah lanjutan daripada program bantuan yang pernah diadakan di Pantai Batu Rakit pada bulan September 2010.

YB Haji Khazan (kiri) menyampaikan bantuan pukat kepada nelayan.
Program yang bermula jam 5.00 hingga 6.00 petang ini telah juga dihadiri oleh Penyelaras Pergerakan Umno Dun Batu Rakit saudara Encik Bazlan Abdul Rahman,Pengerusi-pengerusi JKKK,Ketua-ketua Umno Cawangan,Jawatankuasa Penyelaras Pemuda Dun dan para APMT DUN Batu Rakit.Turut bersama hadir juga ialah para anggota keselamatan Balai Polis Batu Rakit.

YB Haji Khazan (kiri) bersama Penyelaras UMNO Dun Batu Rakit Encik Bazlan Abd.Rahman.
Dalam ucapan yang diberikan,YB Haji Khazan berharap agar bantuan ini dapat meringankan sedikit beban yang ditanggung oleh para nelayan.Beliau juga berjanji akan cuba sedaya upaya mungkin untuk memberikan segala bantuan kepada para nelayan.Setiap masalah yang berkait dengan para nelayan akan cuba diselesaikan dengan cara yang memuaskan hati semua pihak.
Beliau juga berharap agar setiap bantuan yang diberi akan digunakan dengan sebaik mungkin oleh para nelayan. "Dengan bantuan yang diberikan pada hari ini bukanlah merupakan yang terakhir untuk para nelayan pada tahun ini..peruntukan yang turun pada bulan Febuari atau March nanti akan juga digunkan untuk kaum nelayan"kata YB Haji Khazan lagi.

Para penerima bantuan sedang menunggu majlis bermula.

"Kita juga akan sentiasa memberikan segala bantuan yang sepatutnya untuk para nelayan demi kebaikan semua"kata YB Haji Khazan lagi.Setiap tempat yang dijadikan pengkalan untuk para nelayan menarik perahu-perahu mereka akan disediakan enjin untuk menarik perahu tersebut.Dengan kemudahan yang disediakan nanti,beliau berharap agar tiada lagi rungutan dari para nelayan tentang isu tersebut.43 nelayan yang menerima bantuan daripada YB Haji Khazan ialah mereka yang tinggal disekitar Mengabang Lekor, Pagar Besi,Mengabang Panjang dan juga Pengkalan Atap.


oleh: MAZLAN MUSTAFA

SETIUHARI INI

No comments:

Post a Comment