Thursday, January 27, 2011

Cakna Rakyat- Melawat pesakit kencing manis.

Sulong Abdul Rahman (kanan) menceritakan sesuatu kepada YB Haji Khazan.

BATU RAKIT (PANTAI BATU RAKIT) 27hb Januari 2011. Dalam kesibukan YB Haji Khazan Che Mat selaku Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan Negeri,beliau yang juga Adun Batu Rakit tidak ketinggalan melawat para penduduk dalam DUN yang mengalami sakit kronik.

Pesakit kencing manis Sulong bin Abdul Rahman.
Selepas majlis pemberian bantuan nelayan yang diadakan di Pantai Mengabang Lekor,YB Haji Khazan telah bergegas hadir ke Pantai Batu Rakit unrtuk melawat pesakit kencing manis iaitu Encik Sulong Abdul Rahman atau lebih dikenali Pok Din. Beliau telah dirawat dihospital Kuala Terengganu selama sebulan.Akibat penyakit kencing manis itu,jari keliking kaki beliau telah dipotong untuk mengelak dari merebak ke bahagian yang lain.


Ketua UMNO Cawangan Pantai Encik Harun Mohamad (kanan) turut bersama melawat Encik Sulong.

Menurut Encik Sulong lagi,mula asal penyakit beliau diketahui apabila beliau telah terpijak sebatang paku yang berkarat.Akibat dari itu beliau mula terasa kesakitan yang berpanjangan selama beberapa hari.Setelah dibawa ke hospital,doktor mengesahkan beliau telah menggidapi penyakit kencing manis.Kesan dari karat paku yang telah merebak dalam saluran darah telah menyebabkan ianya bernanah dan sebatang jari kaki beliau terpaksa dipotong.
Sementara itu bagi YB Haji Khazan pula,beliau berharap semoga penyakit yang dialami oleh Encik Sulong akan cepat sembuh.Beliau juga berharap agar Encik Sulong sentiasa menjaga pantang larang yang telah diberikan oleh doktor.


Cerita dan gambar oleh: Mazlan Mustafa.

SETIU HARI INI

No comments:

Post a Comment