Sunday, December 18, 2011

Mexico Benam Brazil Di Padang Kemunting...

Barisan pemain 'Mexico' (berbaju merah) dan 'Brazil' (berbaju kuning) merakam kenangan bersama para Pengerusi-Pengerusi JKKK Peti Undi Padang Kemunting sebelum sepak mula perlawanan akhir Pertandingan Bola Sepak 7 Sebelah Musim Boh Tertutup Kampung Padang Kemunting 2011.

BATU RAKIT (PADANG KEMUNTING) 16/12/2011 Keegoan pasukan 'Brazil' dengan rekod tanpa kalah akhirnya lebur ditangan pasukan 'Mexico' pada perlawanan akhir Kejohanan Bolasepak 7 Sebelah Musim Boh Tertutup Kampung Padang Kemunting. Kemenangan 3 -1 yang diraih oleh pasukan Mexico berjaya membawa pulang hadiah kemenangan selaku juara sebanyak RM300.00. Bagi pasukan Brazil pula,sebanyak RM200.00 telah diterima selaku naib juara. Manakala pasukan England dan Belanda pula telah berjaya meraih tempat ketiga dan keempat dengan wang tunai sebanyak RM100.00 bagi setiap pasukan. Para pemain bawah 12 Tahun bergambar kenangan sebelum memulakan perlawanan pertunjukkan.

Pada perlawanan akhir tersebut,pasukan Mexico terlebih dahulu melancarkan serangan kearah pintu gol pasukan Brazil. Dengan keadaan padang yang becak,kedua-dua pasukan saling berhati-hati agar tidak melakukan kesilapan yang akan membawa padang. Namun pada minit yang 6 separuh masa pertama,gol pasukan Brazil telah ditembusi oleh penyerang Mexico apabila penjaga gol tersilap menjangka hantaran yang dilakukan oleh pemain tengah Mexico. Kesempatan itu pantas digunakan oleh penyerang Mexico untuk merembat masuk bagi gol pembukaan perlawanan.

Wakil Balai Polis Batu Rakit Sarjan Tengku Mohd Abu Bakar Raja Sulaiman (kanan) menyampaikan hadiah kepada Pengurus pasukan England yang menduduki tempat ketiga.

Memasuki separuh masa kedua,pasukan Mexico berterusan melancarkan serangan untuk mencari gol tambahan.Pada minit yang ke 11,pemain tengah pasukan Mexico telah melepaskan satu rembatan padu yang gagal diselamatkan oleh penjaga gol Brazil. Gol itu telah melemahkan semangat para pemain Brazil untuk melancarkan serangan. Keaadaan sedemikian telah digunakan sebaik mungkin oleh Mexico untuk menambah gol yang ketiga pada minit yang 12. Kelalaian pertahanan pasukan Mexico telah membawa padah apabila pasukan Brazil berjaya memperolehi gol saguhati pada minit terakhir perlawanan. Dengan kemenangan 3-1,Mexico berjaya ditabalkan menjadi juara pada edisi yang pertama Kejohanan Bolasepak 7 Sebelah Musim Boh ini.

Pengerusi JKKK Tanjung Kedepan Encik Zahid menyampaikan hadiah kepada pengadil.

Pada perlawanan separuh akhir terdahulu,pasukan Mexico berjaya menewaskan pasukan England dengan keputusan penalti 3-1. Manakala pasukan Brazil pula berjaya menewaskan pasukan Belanda juga dengan sepakan penalti 2-0.Sebelum perlawanan akhir berlangsung,satu perlawanan pertunjukkan bagi kanak-kanak 12 tahun kebawah telah diadakan.

Pemain Brazil berjersi kuning cuba melepasi benteng pertahanan pasukan Mexico.

Pertandingan yang bermula pada jam 8.30 pagi ini di Padang Bola Kampung Padang Kemunting telah berakhir pada jam 6.00 petang. Majlis penyampaian hadiah telah dilakukan oleh para Pengerusi-Pengerusi JKKK Peti Undi Padang Kemunting dan juga wakil Balai Polis Batu Rakit Sarjan Tengku Mohd Abu Bakar Raja Sulaiman.


Cerita dan Gambar: MAZLAN MUSTAFA



SETIU HARI INI

No comments:

Post a Comment