Friday, July 16, 2010

Program Bakti Remaja 2010 -siri pertama

Pemuda dan puteri (kiri sekali) bersama pertugas pejabat daerah yang terlibat dalam program .


BATU RAKIT- Seramai 835 0rang pemuda dan puteri DUN Batu Rakit telah menerima dana bakti remaja sebanyak RM200 setiap seorang pada sesi pertama Program Bakti Remaja yang telah diadakan di Dewan Sivik Pantai Batu Rakit pada 7hb Julai 2010.Program yang bermula jam 9.00 pagi ini telah berakhir jam 4.00 petang dan telah diresmikan oleh Yang Berhomat Ustaz Haji Khazan Che Mat selaku ADUN Batu Rakit yang juga merangkap Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan Negeri.


Para pegawai bank sedang memberi duit dana kepada peserta program.
Dalam ucapan beliau menyeru agar semua pemuda dan puteri yang terlibat mengucapakan rasa syukur kerana berjaya dipilih oleh ketua-ketua pemuda dan puteri cawangan sebagai salah seorang penerima dana tersebut.Sesungguhnya tiada negeri dalam Malaysia yang begitu cakna hal ehwal dan kebajikan pemuda dan puteri mereka seperti yang dilakukan oleh kerajaan negeri Terengganu. Betapa kerajaan negeri begitu perihatin terhadap rakyatnya..tambahnya lagi.
Beliau juga mengingat kepada pemuda dan puteri betapa pentingnya kerajaan yang sedia ada sekarang ini dikekal demi untuk kemajuan agama,bangsa dan negara.Sesungguh negara yang aman damai seperti yang dinikmati sekarang ini dapat memberikan seribu menafaat kepada para penduduk tidaka kira yang muda atau yang tua.

Para peserta beratur menunggu giliran masing-masing.


Beliau juga menceritakan kepada para peserta betapa negara sekarang telah banyak berubah kearah kemajuan kerana UMNO dan Barisan Nasional telah memerintah dengan sebaik-baiknya demi memberi kesenangan dan kejayaan kepada rakyatnya.Di akhir ucapan beliau,beliau memohon agar semua pemuda dan puteri membelanjakan duit yang diberi dengan sebaik mungkin.

YB Khazan (kiri), Pengerusi JKKK Tanjung (tengah) dan wakil Ketua Balai Polis Batu Rakit

Program yang diuruskan oleh Penyelaras Pemuda dan Puteri DUN Batu Rakit ini telah disertai besama oleh para pertugas dari Pejabat Daerah dan Agro Bank.Turut bersama mengendalikan ialah para pembantu APMT DUN Batu Rakit.Sementara itu dalam ucapan Setiausaha Penyelaras Pemuda DUN Encik Nazri Mamat,beliau mahukan agar pemuda dan puteri sentiasa memberikan sokongan kepada setiap program yang dilakukan oleh pemuda dan puteri DUN.
Beliau juga melahirkan rasa kesal dengan sikap sesetengah pemuda yang tidak mengendahkan setiap arahan yang diberikan oleh para pertugas program.Seolah-olah tiada rasa hormat yang diberikan kepada mereka yang setia bertungkus lumus untuk menjayakan program itu.
Beliau juga menyarankan mana-mana pemuda atau puteri yang belum mendaftarkan diri sebagai pemilih, agar segera berbuat demikian bagi menghadapi pilihanraya ke 13 yang mungkin akan berlaku tidak lama lagi.Harapannya juga agar peserta-peserta yang menyertai program ini menggunakan pemikiran yang terbaik bagi memilih kerajaan baru dalam pilihanraya nanti.


YB Ustaz Haji Khazan melangkah keluar dewan selepas tamat majlis perasmian.



YB Ustaz Haji Khazan menyampaikan ucapan.



Ambak Ismail selaku Naib Pengerusi Penyelaras Pemuda DUN turut menyamapaikan ucapan.


Para puteri sedang mendengar ucapan dari penceramah.



Para pemuda sedang mendengar ucapan.


Setiausaha Penyelaras Pemuda DUN Encik Nazri Mamat sedang memberikan ucapan.



CERITA DAN GAMBAR: MAZLAN MUSTAFA


SETIU HARI INI









No comments:

Post a Comment