Saturday, July 17, 2010

Program Bakti Remaja DUN Batu Rakit 2010-sesi kedua.

YB Datuk Mohd Jidin Shafie sedang menyampaikan ucapan.


BATU RAKIT-17HB JULAI 2010. Selepas selesai sesi pertama di Dewan Sivik Batu Rakit,Dewan Serbaguna Wakaf Catur,Maras pula telah dijadikan tempat untuk sesi kedua Program Bakti Remaja. Seramai 1132 peserta telah menerima dana RM200 pada sesi yang kedua ini.
Pada sesi kedua program ini ianya telah diresmikan oleh YB Datuk Haji Mohd Jidin Shafie selaku Ahli Parlimen Setiu merangkap ketua UMNO Bahagian Setiu. Dalam ucapan beliau,beliau menyeru agar para pemuda dan puteri yang mendapat bantuan pada hari ini terus bersama-sama membantu kemenangan UMNO dalam PRU ke 13 nanti. Menurutnya hanya kerajaan Barisan Nasional sahaja yang dapat membela nasib dan membangunkan negeri ke arah kemajuan dan pembangunan yang pesat. Tanpa kerajaan Barisan Nasional yang ditunjangi oleh parti UMNO nikmat pembangunan yang dirasa sekarang tidak mungkin akan dirasai..tambahnya lagi.
Beliau juga memohon agar para pemunda dan puteri terus bersama-sama mengejar pembangunan dan kejayaan ekonomi yang disediakan oleh kerajaan.
Dalam aspek pelajaran juga beliau menyeru agar para peserta menumpukan perhatian dengan sebaik mungkin untuk mencapai kejayaan.

Datuk Haji Mohd Jidin (tengah) diapit oleh Azhar Mohd Noor (kiri) Ketua Penyelaras Pemuda DUN dan Ambak Ismail (kanan) Naib Ketua Penyelaras.


Para peserta yang menghadiri program Bakti Remaja siri kedua.


Penolong Setiausaha UMNO Bahagian Setiu Encik Bazlan Abdul Rahman menyampaikan ucapan.
Turut bersama menyampaikan ucapan dalam program ini ialah Penolong Setiausaha UMNO Bahagian Setiu iaitu Encik Bazlan Abdul Rahman. Beliau menekankan kepada para peserta betapa pentingnya mendaftar sebagai pengundi. Menurutnya lagi setiap seorang yang telah berumur 21 tahun keatas layak untuk menjadi pengundi yang berdaftar untuk memilih sesebuah kerajaan bila berlakunya pilihanraya umun.
Menurut beliau lagi,satu undi yang dipangkah oleh seseorng yang telah menjadi pengundi akan menentukan menang kalahnya sesebuah parti yang bertanding dalam pilihanraya nanti.
Beliau berharap para peserta dapat menggunakan kebijaksaan masing-masing untuk memilih sesebuah kerajaan nanti.

Salah seorang peserta menerima bantuan dari Datuk Mohd Jidin Shafie. (berbaju ungu)

Para pegawai bank sedang menyemak nama bauncer peserta untuk ditukarkan dengan duit RM200.

Para peserta sedang menyemak nama masing-masing dengan para pertugas.


Program yang bermula pukul 8.30 pagi ini telah berakhir pada jam 3.00 petang.Turut bersama menjayakan program ini ialah Penghulu Munkim,Pengerusi JKKK,ajk Pemuda dan Puteri DUN dan pembantu-pembantu APMT Dun Batu Rakit.




Cerita dan gambar:MAZLAN MUSTAFA



SETIU HARI INI



No comments:

Post a Comment