Saturday, July 24, 2010

Program Penghayatan Islam Dun Batu Rakit 2010 "Ramadhan kedatanganmu dinanti"

YB Ustaz Haji Khazan(berbaju biru) khusuk mendengar kuliah yang disampaikan.


BATU RAKIT-23HB JULAI 2010 Seramai 150 orang jemaah yang terdiri dari penduduk kampung,Pengerusi-Pengerusi JKKK,Ketua Pengyelaras Pemuda Dun dan jawatankuasanya,Ketua APMT Dun dan Pembantu-pembantunya serta PA Exco dan Dun telah bersama-sama dengan YB Ustaz Haji Khazan Che Mat berjemaah di masjid Mengabang Lekor dalam Program Penghayatan Islam Dun Batu Rakit anjuran Pejabat Khidmat Masyarakat DUN Batu Rakit.

Para jemaah bersama-sama YB mendengar kuliah.


Program ini bermula dengan solat maghrib yang diimamkan oleh YB Ustaz Haji Khazan. Selepas selesai mengerjakan solat maghrib para jemaah bersama-sama menghayati kuliah Tafakkuh Fiddin yang disampaikan oleh Dr.Zulkifli Muda dari Jabatan Akiologi dan sosial Universiti Malaysia Terengganu.Tajuk yang disampaikan dalam kuliah ini ialah Ramadhan... kedatangan mu dinanti.Selepas menunaikan solat isyak para jemaah turut bersama-sama dengan YB menikmati juadah yang disediakan oleh pihak urusetia.Pada jam 4.15 pagi pula para jemaah turut serta mengerjakan qiamullai.



YB Haji Khazan menyampaikan ucapan aluan.


Dalam ucapan aluan YB Ustaz Haji Khazan, beliau menyeru kepada para jemaah agar mengambil peluang dari keberkatan bulan syabban ini untuk menambah amalan sebelum ramadhan menjelma. Dengan cara ini menurutnya akan dapat melancarkan perjalanan puasa seseorang itu kerana ianya telah dipraktiskan terlebih dahulu.Sesungguhnya ramadhan itu amat dinantikan oleh seluruh umat islam seluruh dunia..tambahnya lagi.

Dr.Zulkifli Muda menyampaikan kuliah.


Pengerusi Masjid Mengabang Lekor Encik Awang Koding sedang menyampaikan ucapan selaku pengerusi program.




Cerita dan Gambar: MAZLAN MUSTAFA




SETIU HARI INI

No comments:

Post a Comment