Friday, April 13, 2012

Wanita Menabung Qurban

Foto0739

WAKAF CHAGAK – Ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Wakaf Chagak telah sepakat mengikut amalan tradisi yang dimainkan oleh Komuniti 1Malaysia Wakaf Chagak dalam aktiviti amal di bulan Zulhijjah setiap tahun dengan menabung sebahagian wang dengan membuka Tabung Qurban.
foto0745
PUAN FARIDAH ABU
          Pengerusi Tabung Qurban JKKK, Puan Faridah Abu, 47, berkata, “Dengan sumbangan bulanan daripada ahli-ahli wanita, insyaAllah kami akan dapat menyumbang sedikit kepada masyarakat tempatan apabila sampai masa musim bulan haji nanti.” jelas beliau ketika ditinjau pendapatnya selepas mesyuarat JKKK baru-baru ini. Beliau yang juga pengerusi Jiran Wanita KRT Wakaf Chagak dan Ketua Pergerakan Wanita UMNO Cawangan berdoa agar dengan inisiatif ini dapat menarik minat kepada mereka yang bercita-cita membuat kebajikan terutama pada musim haji kelak.
foto0743          “Buat permulaan, kami telah dapat mengumpul seramai 7 orang ahli wanita dengan tabungan RM30.00 setiap orang berjumlah RM210.00 pada setiap bulan.” sambungnya lagi. “Kami telah lihat apa yang dilakukan oleh pengerusi kami, Mohamad Abdullah dan rakan-rakannya melalui Komuniti 1Malaysia Wakaf Chagak pada setiap tahun, beberapa ekor lembu dan kerbau telah dapat diqurbankan. “InsyaAllah dengan adanya kesedaran kami, ramai ahli akan turut serta pada tahun-tahun kehadapan.” dengan penuh keyakinan beliau menjelaskan.
foto0745          Berikut adalah nama-nama ahli yang menyertai Tabung Qurban JKKK Wakaf Chagak – Faridah Abu, Mek Alias Shafie, Wan Asmawati Wan Muda, Selamah Mat Ali, Zunaidah Ambak, Farhana Zakariya dan Sukerun Yob.




SETIU HARI INI

No comments:

Post a Comment