Tuesday, April 3, 2012

APMT SETIU BERSATU MENUJU PILIHANRAYA..


Sebahagian anggota APMT Parlimen Setiu bergambar kenangan beramai-ramai selepas selesai kursus KPTO Parlimen Setiu di Marang Village Spa & Resort,Marang Terengganu.

SETIU- 1-3/4/2012. Seramai 116 orang anggota APMT Parlimen Setiu telah terlibat didalam Kursus Permantapan Organisasi (KPTO) yang telah didakan di Marang Village Spa & Resort,Marang. Kursus yang dikendalikan oleh APMT Negeri telah melibatkan 4 Dun didalam Parlimen Setiu. Dun Jabi,Dun Langkap,Dun Permaisuri dan juga Dun Batu Rakit adalah yang menjadi tunjang kekuatan UMNO di Terengganu.
Kursus yang dijalankan selama 3 hari 2 malam ini turut mengundang 3 orang penceramah bagi menjelaskan lagi apa yang terjadi kini kepada Malaysia. 


Anggota APMT Batu Rakit sedang mendengar ceramah yang disampaikan.
Pada siri ceramah yang pertama,Tuan Haji Shamsudin Sulong Pengarah Unit Komunikasi Negeri (UKOM) telah dijemput untuk menyampaikan sebuah ceramah yang bertajuk Jatuhnya sebuah Empayar.Ceramah yang bermula jam 8.30 pagi telah menceritakan bagaimana sebuah negara runtuh  angkara sikap bangsa melayu sendiri yang berpaling tadah demi kepentingan diri sendiri. 

Encik Hairudin Hamid wakil dari IPK Cawangan Kuala Terengganu menyampaikan ceramah.

Bagi ceramah yang kedua pula wakil dari IPK Cawangan Kuala Terengganu Encik Hairudin Hamid telah dijemput untuk menyampaikan ceramah yang bertajuk Ancaman Keselamatan Negara pada masa kini.Beliau memberitahu bahawa pada ,asa kini terlalu banyak ancaman yang telah dilakukan oleh pihak pembangkang untuk mengkucar-kacirkan keselamatan negara. Pelbagai demostrasi diadakan untuk disiarkan diakhbar-akhbar,stesen televsion luar negara bagi mengambarkan negara berada didalam keadaan tidak aman. Ini jelas merupakan satu agenda yang mahu merosakkan nama Malaysia sebagai negara yang aman dimata dunia. 





Ustaz Ahmad Kamal mantan Adun Sura bersama pengerusi majlis Wan Zamri Ketua Penyelia APMT Dun Langkap,Setiu.
















Bagi sesi ceramah yang ketiga pula mantan Adun Sura Ustaz Ahmad Kamal Abdullah telah dijemput untuk menyampaikan ceramah yang bertajuk Islam Agama Persekutuan yang banyak menekankan betapa agama islam adalah agama resmi kerajaan seperti mana termaktub didalam perlembagaan Persekutuan. Beliau turut memaklumkan bahawa pelbagai usaha telah dilakukan oleh banyak pihak kini untuk menjatuhkan islam sebagai agama resmi negara.











Penolong Pengarah APMT Negeri Encik Fauzi Muda sedang menyampaikan taklimat kepada seluruh anggota APMT Parlimen Setiu.






Cerita dan Gambar: Mazlan Mustafa
SETIU HARI INI

No comments:

Post a Comment