Saturday, April 7, 2012

SMAP PUTERI HADAPI PILIHANRAYA

 Para Puteri Umno Dun Batu Rakit merakam kenangan bersama tenagar pengajar Encik Shamsudin Azam (duduk empat dari kanan),Encik Kamal (duduk tiga dari kanan) dan Ketua Puteri Umno Bahagian Setiu Puan Rosnari Awang Ngah (duduk empat dari kiri) pada Kursus SMAP di Dewan Serbaguna Maras,Batu Rakit.
BATU RAKIT( WAKAF CHATUR) 7/4/2012- Seramai 32 orang para Puteri Umno Dun Batu Rakit hadir pada kursus mengenai Sistem Maklumat Pengundi (SMAP) yang telah dianjurkan oleh Penyelaras Pergerakan Puteri Umno Dun Batu Rakit hari ini. Kursus yang disampaikan oleh Encik Shamsudin selaku Pengerusi SMAP Negeri yang dulu dikenali dengan nama SIKAP.
Puteri-puteri Peti Undi Batu Rakit sedang mempelajari tentang maklumat SMAP. 
Kursus yang bermula pada jam 9.30 pagi ini adalah untuk mendendahkan para pertugas peti undi mengenai sistem yang akan digunakan pada piliharaya nanti. Cara handbill dikeluarkan,nama pengundi disemak,semuanya diajar kepada para puteri yang akan memainkan peranan sebagai pertugas peti undi dipeti undi masing-masing bila tiba pilihanraya. 
Masih sempat posing bila gambar dirakam.
Menurut Puan Rosnari Awang Ngah yang bertindak sebagai Pengerusi Smart System Dun pada piliharaya nanti,seramai empat orang dari setiap peti undi diajar cara-cara membuat handbill dan semakkan daftar pemilih pada hari mengundi nanti.Sebanyak lapan peti undi yang ada didalam Dun Batu Rakit dan ianya akan melibatkan seramai 32 orang pertugas,tambah beliau lagi.

 Tekun- mendengar penerangan yang diajar oleh tenaga pengajar (berbaju hitam)
Dalam pada itu,menurut Encik Shamsudin Azam,kursus SMAP ini akan diajalnkan diseluruh negeri Terengganu bagi melicinkan perjalanan piliharaya nanti.Ianya juga bertujaun mengajar para puteri agar lebih bersedia didalam menghadapi cara untuk menyediakan handbill kepada para pengundi."Kita akan bergerak untuk mengajar para puteri agar mereka terus mahir dan tidak melakukan kesilapan didalam menjalankan peranan mereka bila pilihanraya tiba nanti" tegas beliau.
Mendengar dengan penuh minat apa yang diperkatakan oleh pengajar.

Cerita dan Gambar: MAZLAN MUSTAFA

SETIU HARI INI

No comments:

Post a Comment