Sunday, February 26, 2012

LAWATAN KE J..M…N..

Foto0547
foto0521BATU RAKIT – Seramai 40 orang warga KRT Wakaf Chagak dekat sini telah berkujung ke selatan tanahair baru-baru ini. Program ini adalah hasil kerjasama Jabatan Perpaduan Negara dan Intergrasi Nasional (JPIN) negeri Terengganu melalui sokongan padu Pejabat Perpaduan Negara dan Intergrasi Nasional  Daerah Kuala Terengganu.

foto0516          Pengerusi KRT Wakaf Chagak, Mohamad Abdullah berkata “program ini diadakan adalah bertujuan memberi ruang kepada ahli-ahli mengenali tempat orang”. “Di samping itu sebagai tanda penghargaan kepada mereka yang telah membantu aktiviti-aktiviti KRT selama ini.” tambahnya lagi.
foto0517          Peserta telah di bawa dengan bas yang disewa khas. Pada hari pertama, perjalanan melintasi negeri Pahang Darul Makmur terus melalui Mersing dan bermalam di Kompleks Belia dan Sukan (Kombes) Negeri Johor.
foto0527          Pada keesokan hari, peserta meninjau Pasar Tani dekat Kombes sebelum melawat kilang makanan Apollo di Johor Bahru. Kemudian rombongan singgah di Pekan Air Hitam, Johor dalam perjalanan Melaka. Sebelah petang rombongan di bawa ke Bandar Hilir, Melaka hingga malam sebelum menginap di Komples Belia dan Sukan Ayer Keroh.
foto0531          Pada hari ketiga, para peserta di bawa melawat sekitar pusat pelancongan Ayer Keroh di sebelah pagi. Pada waktu tengahari wakil Pejabat Ketua Menteri Melaka membawa rombongan ke Muzium UMNO, Bandar Hilir sebelum dijamu makan tengahari di Kafe berdekatan.
Foto0559          Bertolak dari Melaka, rombongan sempat singgah di Pekan Nilai, Negeri Sembilan sebelum berpatah balik ke Terengganu melalui Seremban, Kuala Pilah terus ke Muadzam Shah, menuju balik ke destinasi asal.

1 comment:

  1. Homestay&Hostel Lawatan Bas Ke Melaka. Hanya RM10pax! layari blog http://jasinhomestay.blogspot.com/ atau 012-3736548

    ReplyDelete