Tuesday, September 18, 2012

SEHARI KAKITANGAN IBU PEJABAT DI SETIU

DSC06533

DSC06540
En. Fauzi Muda, Pen. Pengarah
BATU RAKIT – Seramai 7 orang kakitangan Ibu Pejabat, Agensi Pembangunan Masyarakat Terengganu (APMT), telah turun ke parlimen Setiu pada 17 September 2012 baru-baru ini. Penolong Pengarah APMT, Fauzi Muda telah mengetuai rombongan mewakili pengarah. Program ini telah dirancang oleh pihak Pengarah APMT, Haji Roshali Taha sebagai tanggungjawab ibu pejabat sambil beramah mesra dengan semua anggota di bawahnya di setiap parlimen (8 parlimen). Perancangan awal bagi parlimen Setiu ialah pada 8 Ogos yang lalu, tetapi terpaksa dibatalkan di saat akhir kerana pertembungan tugas yang tidak dapat dielakkan.


DSC06535          Kakitangan Ibu Pejabat telah diberi taklimat oleh Ketua Penyelia APMT DUN pada setiap persinggahan di DUN berkenaan. Difahamkan tempat pertama mereka hadir ialah di Pejabat APMT DUN Langkap, diikuti DUN Permaisuri bersama Parlimen Setiu di sebelah pagi. Manakala di DUN Jabi dan DUN Batu Rakit di waktu petang. Seramai 112 anggota APMT di setiap DUN dan pejabat Parlimen Setiu (mengikut jumlah di setiap DUN) hadir meraikan kedatangan mereka pada hari tersebut.


DSC06539          Ketua Penyelia APMT DUN Batu Rakit, Haji Md Ali Abdullah dalam taklimatnya melahirkan setinggi-tinggi penghargaan di atas kehadiran rombongan ke pejabat APMT DUN Batu Rakit. Beliau mengucapkan terima kasih kepada anggota di bawahnya yang sudi menunggu kehadiran rombongan bermula jam 2.00 petang hingga lewat jam 5.00 petang baru dapat memulakan majlis pertemuan ini.


DSC06538          Taklimat dipaparkan melalui tayangan skrin, beliau menyentuh perkembangan semasa mengenai tugasan anggota termasuk aktiviti rutin, laporan isu semasa, kedudukan pengundi dan perancangan yang bakal dilaksana jika mendapat kelulusan ibu pejabat di peringkat negeri.

DSC06537          Dalam ucapan balas, Penolong Pengarah menyampaikan salam takzim dari pihak pengarah kerana berada di luar negara dan mengucap terima kasih di atas kesedaran semua anggota yang memahami tanggungjawab tugas yang tidak mengira masa. Syabas diucapkan kerana sudi menunggu sekian lama dan sedia bersama menyertai perjumpaan kali ini. Sebelum majlis berakhir, semua anggota diminta memperkenalkan diri masing-masing dan menyatakan tugasan di bawahnya khususnya berkaitrapat dengan pengundi tempatan dan luar negeri. Majlis berakhir hampir jam 7.00 petang.

DSC06534DSC06536

SETIU HARI INI

No comments:

Post a Comment